Letecká škola Franair

letecka skola, pilotni vycvik, ultralight, vfr

Naše letouny

Létáme na letišti Kladno – Velká Dobrá  s letouny ZEPHYR 2002LS a SKYLANE UL .

ZEPHYR 2002LS:

Jedná se o dvoumístný letoun kategorie  ULLA. Je osazen  leteckým motorem Rotax 912 (80hp) se kterým letoun dosahuje špičkových výkonů při vysoké provozní spolehlivosti. Zdvojená palivová soustava s nádrží o objemu 56 litrů umožňuje dolet přes 1000km. Zdařilou modifikací ocasních ploch (přesunutím VOP do klasické polohy) byly odstraněny nedostatky původního uspořádání. Vnitřní prostor (o 12 cm širší než v letounu Cessna 152) je vybaven pohodlnými sedadly z vozu Škoda Octavia. Technické vybavení kokpitu odpovídá standardní výbavě sportovního letadla a umožňuje provádět lety VFR (visibility flight rules).  Díky nízké úrovni vnitřního hluku může posádka vzájemně komunikovat i bez použití sluchátek. Dále je letoun vybaven TRANSPONDEREM (odpovídačem radaru) ve schválené zástavbě, takže je možno provádět lety na řízená letiště, i do zahraničí. Letouny jsou pojištěny, spoluúčast není vyžadována!

Technické parametry letounu:

rozpětí křídel

délka

cestovní rychlost

maximální rychlost

pádová rychlost

vzletová hmotnost

max stoupavost solo

max stoupavost dvojí

dostup

spotřeba

9,6m

6m

160km/h při 4400ot. motoru

240km/h při 5600ot. motoru

65km/h

450kg max

6 m/s

4 m/s

cca 7000m

10-14l/hodinu

.

SKYLANE UL:

Je dvoumístný letoun UL smíšené konstrukce. Je osazen  leteckým motorem Rotax 912 F o výkonu 80hp. Spolehlivostí se vyrovná jiným leteckým motorům a mnohé i předčí. V křídlech jsou umístěny dvě integrální nádrže o celkovém objemu 80 litrů. S touto zásobou paliva má letoun dolet cca 1400 km s navigační rezervou. Jedná se o výjimečně zdařilou konstrukci vycházející z koncepce Cessny, k jejímž výborným letovým vlastnostem přidává navíc špičkové výkony ve své kategorii při velmi dobré ekonomice provozu. Kabina s úplným dvojím řízením je vybavena moderní avionikou v kombinaci s klasickými přístroji v celkové ceně přes 230 tis.Kč. S touto výbavou lze provádět lety v řízených prostorech v rámci Evropy. Díky nízké prázdné hmotnosti uveze i těžší posádku, než je obvyklé, aniž by porušoval maximální vzletovou hmotnost kategorie UL.

Technické parametry letounu:

rozpětí křídel

délka

cestovní rychlost

maximální rychlost

pádová rychlost

vzletová hmotnost

max stoupavost solo

max stoupavost dvojí

dostup

spotřeba

9,0m

6,4m

160km/h při 4400ot. motoru

230km/h při 5600ot. motoru

64km/h

475kg max

6,5 m/s

4,5 m/s

cca 7000m

10-15l/hodinu

.